CLIËNTENRAAD

MEEPRATEN OVER DE ZORG


Wij zijn benieuwd naar u. Via de cliëntenraad kunt u meepraten. Bent u cliënt, bewoner, mantelzorger of vrijwilliger en betrokken bij onze zorg dan kunt u uw stem laten horen in en via de cliëntenraad.

Wat doet de cliëntenraad?
De cliëntenraad vertegenwoordigt de cliënten en behartigt zo goed mogelijk hun belangen. Zij zijn als het ware de ogen en oren van de cliënten. Voor het uitbrengen van adviezen is het van belang dat de cliëntenraad goed op de hoogte is van wat er onder de cliënten leeft. De cliëntenraad functioneert volledig onafhankelijk en zelfstandig.

Zo werkt de cliëntenraad onder andere mee aan de beoordeling van het klanttevredenheidsonderzoek. Ook heeft zij een actieve inbreng in de jaarlijkse planning  over onderwerpen die de belangen van de cliënten raken. De cliëntenraad geeft gevraagd en ongevraagd advies aan de directie. Voor belangrijke beslissingen die de cliënten direct betreffen heeft de cliëntenraad een verzwaard adviesrecht.

Er vindt regelmatig overleg plaats tussen de cliëntenraad en de directie over onderwerpen die voor cliënten van belang zijn en om de kwaliteit van de zorg aan cliënten te waarborgen.

Samenvoeging van de cliëntenraden

Met ingang van 1 januari 2021 is er één cliëntenraad voor alle cliënten van MOB en Internos. De voorzitter Jan van Baren en directeur Jacco Lamper hebben de medezeggenschapsregeling ondertekend. Op deze manier kunnen wij u nog efficiënter van dienst zijn, want samen staan we sterk! Deze nieuwe cliëntenraad bestaat uit acht leden.

Bij voorkeur nemen cliënten zitting in de cliëntenraad. Wanneer dit niet mogelijk is, kunnen ook familieleden/mantelzorgers lid zijn van de cliëntenraad.

Cliëntendag
De cliëntenraad organiseert ieder jaar, in overleg met de organisatie, een bijeenkomst voor cliënten en hun partners, kinderen, mantelzorgers en familie. Ideeën voor de cliëntendag kunt u aan ons doorgeven. Wij houden u op de hoogte hoe wij de cliëntendag in gaan vullen.

Clienttevredenheidsrapport van V&V MOB
Graag bieden wij u de rapportage aan over de uitgevoerde CQI meting. Deze rapportage bevat de resultaten van de cliëntervaringsmeting op basis van de CQ-index VV&T (thuiszorg) versie 4.1 (verkorte vragenlijst). De afkorting CQI of CQ-index staat voor Consumer Quality Index. Download hier het document.

Nieuwsbrief
Op deze website houden we u graag op de hoogte van het laatste nieuws.
Download hier de nieuwsbrieven.

HOE KUNT U ONS BEREIKEN EN WAT KUNT U DOEN?

Heeft u ook een idee voor de cliëntenraad? Waar wilt u meer over weten? Wilt u lid worden? We komen graag met u in contact.

Dordrecht en omgeving
Telefoon 078-648 38 38 en vragen naar Jan van Baren of Marion Landman.

Rotterdam en omgeving
Telefoon 010 – 476 08 18 en vragen naar Mohamed El Wakidi.

Amstelveen en omgeving
Telefoon 0297-74 40 33 en vragen naar Jacqueline Roelvink of Karina Materman.

Ook kunt u ons bereiken via e-mail: crmobinternos@mob.nu Vermeld in uw e-mail waar u woont. Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.


Copyright MOB Drechtsteden 2023. Alle rechten gereserveerd.